Van ’s nachts feesten naar ’s nachts studeren - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu Van ’s nachts feesten naar ’s nachts studeren - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu

Van ’s nachts feesten naar ’s nachts studeren

Blijf op de hoogte en volg Marion

29 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Het vorige blog voelt als lang geleden. De dagen in afgelopen week zagen er aardig hetzelfde uit: vroeg opstaan, naar de bibliotheek, samenvatten, koffiepauzes houden op het pleintje voor de bieb als het mooi weer was en in de coffeecorner bij slecht weer, nog meer studeren, naar de sportschool en daarna avondeten. Op donderdag en zondag deed ik rustiger aan, omdat woensdag en zaterdagnacht korte nachtjes waren.

Woensdag na een dag in de bieb was het eindelijk tijd om naar de sportschool te gaan, erg fijn na een lange dag stilzitten. Nadat we in huis alweer problemen hadden met het warm water (lees: zondag en maandag koude douche) kon ik gelukkig woensdagavond wel warm douchen. De boilers in deze huizen zijn erg oud en ik kan al niet meer op een hand tellen hoevaak ik de accomodation office gemaild heb of de beveiliging gebeld hem met het verzoek om zo snel mogelijk de boiler te komen repareren. Maandag en dinsdag was de enige bron van warm water de waterkoker – maar die legt ook bijna het lootje. Wat betreft het huis vind ik het dus niet erg om over 3 weken te vertrekken ;) Met de eetclub heb ik lekker gegeten woensdagavond, en Nicole en ik hadden een echte Nederlandse appeltaart gebakken (thanks to mama voor de bakmix!). Vervolgens zijn Nicole en ik naar Darya gegaan, zij komt uit Letland en studeert in Arnhem en is net zoals ik voor haar Erasmus-periode naar Hull gekomen.

Woensdag heb ik overdag een les in Nederlands gegeven aan een Iers meisje. Heel grappig om iemand Nederlands te horen praten en te zien worstelen met zinsopbouw en werkwoorden: ik ben niet gewend dat Engelsen (Ieren) Nederlands kunnen praten! Het kostte mij ook nog best wat moeite om haar Ierse accent te verstaan, maar ik heb haar wel kunnen helpen met een aantal zinnen over hobby’s, familie en werk. Woensdagavond was het tijd voor een feestje en donderdag heb ik veel lol gehad met Nicole terwijl we een facebook-evenement aanmaakten voor ons Hollandse feestje van afgelopen zaterdag. Nicole’s huisgenoten waren het weekend weg, en er was nog geen ander feestje gepland; twee goede redenen om een feestje te organiseren! Nadat we zorgvuldig de gastenlijst hadden samengesteld, was het tijd voor de aankleding: aangezien we geen bitterballen hier hebben moeten we het doen met oer-Hollandse kaas en worst (lees: een slechte immitatie van Nederlandse kaas en worst die eigenlijk italiaans was). Het feestje was er zelf niet minder om: we hebben zelf de grootste lol gehad tijdens het pannenkoeken bakken en ook later op het huisfeestje, maar als ik de foto’s terugkijk dan hebben de anderen ook veel lol (gelukkig haha). Zondag, ‘the day after’, heb ik nog flink gelachen om de rare foto’s die er gemaakt zijn.

Zaterdag en zondag heb ik met twee Engelse klasgenootjes voor het vak Financial Economics geleerd. We hebben ons twee dagen opgesloten in een groepsruimte met een groot computerscherm en een whiteboard. Hoogtepuntje was wel dat ze een filmpje van mijn uitleg over een economisch model gingen maken (jeeej na een semester economische vakken volgen kan ik daadwerkelijk wat! haha). Na het weekend was het tijd voor het jawel; nog meer studiewerk: de examens kwamen in zicht!

Maandag overdag heb ik financial economics geleerd en ’s avonds nog terug naar de bieb om een samenvatting te schrijven voor economics of government. Ik was niet tevreden over de samenvatting die ik had gemaakt van het boek dus dan maar een tweede ronde: om half 1 ’s nachts was ik moe maar voldaan en liep ik de bieb uit met een goede samenvatting die ik de volgende dagen kon leren. Dinsdag zag mijn dag er hetzelfde uit: naar de bieb en samen met mijn klasgenootjes Darya en Anna leren voor Economics of Government, waar mijn samenvatting wel weer van pas kwam. In de middag ben ik samen met twee klasgenootjes naar een docent gegaan voor een extra uurtje uitleg over financiele economie, wat heel handig was. Mijn leven klinkt heel saai nu, maar ik heb best veel lol in de koffiepauzes en ook tijdens het studeren zelf omdat ik samen met anderen studeer! Gister was Nicole zo lief om voor mij te koken (thanks!!) en kon ik even relaxen tijdens een etentje met Franziska en Nicole. Na het etentje was het tijd voor de laatste lootjes voor het eerste examen: mijn samenvatting leren in de bieb en toen was ik blij dat ik eindelijk kon slapen. Vanochtend nog maar eens de samenvatting herhalen en bellen met mijn Engelse klasgenootje Hannah, om daarna nog met Darya nog eens naar een lastig model gekeken wat ertoe leidde dat we een wonderbaarlijke ingeving hadden en dus op het laatste nippertje het model begrepen. Daarna naar de sportschool, niet om te sporten maar om het examen te maken. Toen ik alle benodigde spullen (waterflesje, pennen, potlood, lineaal, gum, rekenmachine) uit mijn tas haalde dacht ik even terug aan de examen op de middelbare school. Toen zat ik ook in een grote hal en liepen de leraren tussen de tafeltjes door ter controle.

De toetsen zijn anders dan ik gewend ben: er wordt van je verwacht dat je 3 vragen van de 6 uitkiest en die beantwoord. Dat hielp met leren want de dingen die ik lastig vond heb ik niet geleerd, maar het blijft een risico. Bij het examen van economics of government kon ik wel redelijk selectief leren aangezien de vorige examens openbaar zijn en de vorige 4 van de afgelopen 4 jaar zagen er redelijk hetzelfde uit: dezelfde topics. Bij een andere docent is het gissen naar de examentopics, hij wilde eigenlijk niet zeggen welke onderwerpen belangrijk zijn maar na twee keer met hem gesproken te hebben heb ik nu wel ongeveer een idee welke hoofdstukken in het boek belangrijk zijn om te leren. Vanavond even geen studiestress: mijn huisgenootje Anne gaat een duitse maaltijd koken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 18159

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Studying in Hull

Landen bezocht: