De laatste spullen inpakken.... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marion Herder - WaarBenJij.nu De laatste spullen inpakken.... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Marion Herder - WaarBenJij.nu

De laatste spullen inpakken....

Door: Marion

Blijf op de hoogte en volg Marion

23 Januari 2014 | Nederland, Utrecht

Nog zes dagen in Nederland! Ik vind het een gek idee dat ik aankomende dinsdag op de boot stap richting Engeland, om daar vijf maanden te gaan studeren aan de Universiteit van Hull. Ik kan me nog goed herinneren dat ik zo’n twee jaar geleden met twee vriendinnetjes naar de voorlichting van studeren-in-het-buitenland ging, met toen nog het idee: ‘ik wil toch niet in het buitenland studeren, maar voor de gezelligheid ga ik wel even mee’. Daar, in de collegebanken, luisterend naar de enthousiaste verhalen van de studenten die al weg waren geweest, ging het bij mij ook kriebelen. Hoe leuk zou het zijn: een extra jaar studeren na mijn Bachelor, het avontuur opzoeken in een nieuw land? In de maanden die volgden heb ik aan veel bestemmingen gedacht. Australië bijvoorbeeld, dat mij een heel mooi land lijkt. Maar ook een heel duur land… Azië was goedkoper, maar zag ik mezelf in Hongkong rondlopen? Niet echt. Een land waar ik lang over gedacht heb is Canada. Vorig jaar rond de kerstvakantie realiseerde ik me echter: ben ik wel het type dat zich fijn voelt in een heel koud land, waar het met gemak -30 wordt? Wil ik in mijn eentje kamperen tussen de beren?

Na lang wikken en wegen heb ik toen besloten dat mijn bestemming ergens in Europa lag. Omdat ik mijn engels wil verbeteren, past een engelstalig land daar goed bij. Ik was dan ook heel blij toen ik ongeveer een jaar geleden te horen kreeg dat ik toegelaten was tot Hull University. Een boel telefoontjes en papierwerk verder kan ik dan nu zeggen dat ik alles geregeld heb. De afgelopen weken heb ik al van veel mensen afscheid genomen en met engelse ponden op zak stap ik dinsdag de boot op; op weg naar vijf maanden hard studeren, nieuwe vrienden maken en hopelijk veel gezelligheid!

Via dit blog hoop ik jullie een beetje op de hoogte te houden van alle belevenissen in Hull.

  • 23 Januari 2014 - 22:18

    Eric:

    Heel veel plezier met je studie reis.Pas goed op jezelf.Geniet ook naast het studeren van alles wat je meemaakt .Veel liefs van Eric Laura Thomas en Lynn.

  • 24 Januari 2014 - 09:04

    Heleen:

    Super veel plezier, Marion! Ik ben erg benieuwd naar je verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 18152

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Studying in Hull

Landen bezocht: