Een beetje heimwee - Feeling homesick - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu Een beetje heimwee - Feeling homesick - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu

Een beetje heimwee - Feeling homesick

Blijf op de hoogte en volg Marion

20 Mei 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Dinsdagochtend in de bibliotheek, een goed moment om in plaats van te dagdromen een blog te schrijven. Vorige week was een intensieve week! In het weekend voorafgaan aan de week heb ik twee dagen flink zitten zwoegen om de macro-economische formules uit mn hoofd te leren. Gelukkig was de multiple-choice test maandagochtend niet heel lastig. Dinsdag en woensdag stonden in het teken van de groepspresentatie die ik donderdag had. Dinsdagavond kon ik lekker genieten van een heuse chocoladefondue en na de presentatie tig keer geoefend te hebben op woensdag was ik blij dat ik ‘s avonds even niet aan presenteren hoefde te denken: er was een huisfeestje aan de overkant van de straat.

Met de presentatie op donderdag zijn de deadlines voorlopig even over, waardoor ik flink kon genieten van het lange weekend. Te beginnen met donderdag na de presentatie. Hoewel het groepswerk een flinke tijdsinvestering was, kregen we er wel veel lof voor terug: niet alleen de docent maar ook de tweede beoordelaar was flink onder de indruk van de presentatie die mijn mede-groepsgenootje gaf. Het systeem dat mijn docent bedacht had was gek: elk groepslid moest de presentatie volledig voorbereiden, en vlak voor de presentatie zou er één iemand gekozen worden die presenteerde. Toen ik de presentatie aan het voorbereiden was, bedacht ik me dat mijn twee leerdoelen uitgekomen zijn: ik kon een 15 minuten durende presentatie geven in het Engels over een pittig economisch onderwerp! Met mijn groepsgenootjes hebben we op het einde van dit vak geproost op het terras op de uni.

Vrijdagochtend was het dan zover: mijn moeder kwam samen met Eric naar Hull! Het was gek om ze te zien staan op het busstation in Hull. Ze waren onder de indruk van de campus en speelden ‘ramptoerist’ met hun fotocamera haha. Erg leuk om alle verhalen uit Nederland te horen. Nadat we de plaatselijke bevolking gecheckt hadden bij de Lidl was het al bijna weer tijd voor het avondeten: omdat de bus naar de boot al om 17:00 vertrok zaten we om 16:00 in een echt Engels restaurant. Na dit bliksembezoek aan Hull waren zij dus al weer op tijd op weg naar de boot. Hoewel ik het jammer vond om afscheid te nemen, weet ik dat ik ze over een maand weer zie! Omdat ik mijn sportschoolabonnement wel enigszins wil gebruiken snelde ik voor 1 uurtje de gym in (beenspieren trainen anders valt dat fietsen straks in Nederland zo tegen), om vervolgens naar een verjaardagsfeestje te gaan. Eliska had een Tjsechische 3-gangenmaaltijd gekookt. Voor de eerste keer in mijn leven knoflooksoep! Als toetje maar liefst drie verschillende gebakjes; het internationale leven is te heerlijk hier.

Zaterdag was het tijd voor uitslapen! Zaterdagmiddag heb ik naar een dansvoorstelling van Kristina gekeken, wat mij erg deed denken aan alle danswedstrijden die ik zelf gedanst heb. Dit weekend was het erg lekker weer dus na de voorstelling was het de hoogste tijd voor jawel... een wijntje op het terras. Terwijl ik samen met Franziska, Nicole en Darya lekker van het zonnetje aan het genieten was speelde Hull de finalewedstrijd tegen Arsenal. In de pub waar wij buiten op het terras zaten ging iedereen helemaal los toen Hull zowaar twee doelpunten scoorde. Helaas voor Hull city verloren ze toch van Arsenal maar gelukkig liet dit de pret niet bedrukken. Omdat we op het terras geen bitterballen konden bestellen zijn we naar Lidl gelopen om daar snacks te kopen. Voor het eerst hebben we hier in een ‘achtertuin’ gezeten, wat eigenlijk de naam tuin niet mag hebben (te veel beton en kiezelstenen). Mijn huisgenootje Anne had bezoek, en dat was een goede reden voor om een huisfeestje te organiseren. Iedereen had nogal last van een after-dinner dip dus het was maar goed dat het pas laat op de avond druk werd in ons huis. Ik heb erg veel gelachen die avond, en zondag eigenlijk nog meer toen ik samen met Franziska en Nicole nog een terugdacht aan alles wat we die avond beleefd hebben (gelukkig hebben we de foto’s nog haha).

Zondagavond had ik voor het eerst last van jawel… heimwee. Gelukkig kan ik nu de dagen aftellen (30!) voordat ik weer in Nederland ben. Tot snel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 409
Totaal aantal bezoekers 18130

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Studying in Hull

Landen bezocht: