'Are you studying in Oxford?' 'No... in Hull.' - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu 'Are you studying in Oxford?' 'No... in Hull.' - Reisverslag uit Oxford, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu

'Are you studying in Oxford?' 'No... in Hull.'

Blijf op de hoogte en volg Marion

06 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Oxford

Tijdens het schrijven van het begin van dit blog werd er heerlijk voor mij gekookt, of eigenlijk moet ik gebakken zeggen: mijn Italiaanse huisgenoot maakte verse pizza’s voor iedereen in het huis. Ik wil jullie niet jaloers maken met verhalen over pizza, want het rook ook heerlijk naar goulash op dat moment. Mijn Duitse huisgenootje Anne en Franziska hebben goulash gemaakt voor het diner morgen. Als ik terugkom in Nederland kan ik een kookboek schrijven met Europese (en wat Braziliaanse) recepten.

Deze week is het ook tijd om na te denken wat ik wil doen als ik weer terugkom in Nederland. Ik zie er naar uit om iedereen weer te zien en ook bijvoorbeeld weer te fietsen, langs de grachten in de zon! Misschien heeft het te maken met dat het hier in Hull slecht (grijs) weer is en dat ik foto’s toegestuurd krijg uit Nederland met bijbehorende tekst: ‘goh is het in Hull ook 22 graden?’ Waarna ik antwoord dat dat helaas niet het geval is en ik nog gewoon mijn winterjas aan moet buiten.

Vandaag is de Paasvakantie begonnen! Dat betekent dat veel studenten terug gaan naar de steden waar hun ouders wonen, zowel de studenten uit Hull als de internationale studenten. Na de vakantie zijn er een aantal deadlines, waaronder de aanmelding voor mijn Master in Nederland. Dit weekend heb ik dus twee dagen in de bibliotheek doorgebracht. Volgende week zal ik niet in Hull zijn maar rondreizen, waardoor het studeren in de weken erna moet gebeuren.

Afgelopen weekend ben ik naar Birmingham, Oxford en Cambridge geweest. Oxford en Cambridge zijn heel mooie, oude universiteitssteden. Vooral de sfeer in Oxford sprak mij erg aan, het is een stad waar ik nog wel eens terug wil komen. In Oxford heb ik een heel grappig boekje gekocht: ‘How to be British’ met daarin per pagina een typisch Engelse traditie. Zo wordt het uitgaan zonder jas beschreven, maar ook de kleine (90 bij 1.90) bedden waar de Engelsen in slapen. Ook wordt beschreven dat je je als buitenlander geen zorgen hoeft te maken als je naar Engeland gaat: ‘for many foreigners visiting Britain is a welcome change to be able to dress without having to worry if their clothes are the wrong size, or don’t match, or are torn, or inside out, or show off their fat legs.’ Gelukkig heb ik me niet aangepast aan de Engelse kledingstijl, want af en toe ben ik gewoon gechoqueerd door de studenten die op de campus rondlopen. De trends hier zijn korte rokjes, maakt niet uit hoe dik/wit je benen zijn, met daaronder elke combinatie schoenen, en ook leggings zonder rokjes zijn nog steeds populair hier.

Tijdens de stadstour door Oxford werd ons gevraagd of we in Oxford studeerden. Op zich een compliment, maar helaas moesten wij antwoorden dat het niet the University of Oxford, maar University of Hull is. De reactie die volgde: 'Where?' waarop wij nogmaals zeiden: 'Hull' waarop de tourguide zei: 'I feel so sorry for you guys, but at least Hull has a beautiful aquarium, the Deep'.

Ondanks dat ik met Nicole nog vaak Nederlands praat, kan ik merken dat mijn Nederlandse woordenschat achteruit gaat. Zo wist ik niet meer dat we een Nederlands woord voor ‘mean’ hebben: gemeen. Afgelopen week hebben we gegeten met de eetclub, deze keer ook met de bijbehorende t-shirts! Nadat we de nodige foto’s gemaakt hadden, hebben we lekker gegeten en ook genoten van een lekker toetje: chocoladecake met daarop in witte chocolade ‘the very international eating society Hull 2014’ geschreven.

Vandaag was het tijdvoor een Fins diner met mijn klasgenootje Laura. Gisteren en vandaag heb ik de dag doorgebracht in de universiteitsbibliotheek. De bieb is bijna leeg, aangezien alle studenten naar hun ouders gaan om daar Pasen te vieren. Voor mij een voordeel, nu hoef ik niet te zoeken naar een computer! Het enige wat dan nog afleid is Facebook: veel Brazilianen en Amerikanen doen een roadtrip door Europa, en ik ben stikjaloers op alle leuke steden die ze bezoeken.

Zo ben ik nog nooit naar Italië geweest, en ook Boedapest, Wenen, Barcelona, Sevilla en Madrid staan op mijn verlanglijstje om te bezoeken. Daar zijn ook Amerika en Zuid Amerika bij opgekomen, maar eerst maar even sparen na dit halfjaartje Engeland ;)

Mocht iemand nog tips hebben wat te bezoeken in Dublin, laat het me weten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 18131

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Studying in Hull

Landen bezocht: