It’s never dull in Hull - aankomst - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu It’s never dull in Hull - aankomst - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu

It’s never dull in Hull - aankomst

Blijf op de hoogte en volg Marion

31 Januari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Het is gek om dit blog in het Nederlands te schrijven. Na twee dagen in Hull doorgebracht te hebben, denk ik al in het Engels. Tijdens de schommelende nacht op de ferry kon ik gelukkig wel slapen. Aangekomen in de haven werd ik opgehaald door het International Office en na het introductiepraatje kreeg ik mijn sleutel en kon ik naar mijn huis lopen. Alles hier op de campus is heel dicht bij elkaar, wat fijn is zeker als je met twee koffers, een rugzak en een laptoptas loopt…

Mijn huisgenootjes waren nog niet in Hull, dus in het lege huis ging ik op zoek naar mijn kamer. Die bleek op de eerste verdieping te zijn, naast de badkamer. Samen met Nicole, die ik ken uit Utrecht, en Mona, een Duits meisje, ben ik de omgeving gaan verkennen. Onze conclusie was dat in de straten die dicht bij de campus liggen vooral veel kleine winkeltjes en restaurants zijn, maar bijv. geen drogisterij. Het eerste huisgenootje dat ik zag was Charlotte, een Frans meisje. In een bar op de campus hebben we chocomel gedronken, en toen ik thuiskwam waren ook een Portugese jongen (Bernardo) en een Duits meisje (Anne) gearriveerd. Omdat er in onze keuken maar weinig bestek, pannen en andere nuttige dingen liggen hebben we de eerste avond bij de buren (Nicole & Mona) gekookt. Hier dicht in de buurt is ook een Lidl, dus van het eventuele prijsverschil merk ik niet heel veel. De eerste cultuurverschillen werden zichtbaar toen Bernardo vroeg hoelaat we wilden gaan eten: hij at vaak pas na 20u ’s avonds. Dat vonden wij, Nederlanders en Duitsers, te laat, dus Bernardo moest iets eerder eten dan hij gewend was. Gelukkig is diezelfde avond een Italiaanse jongen in huis gekomen (Jacopo) en hij eet ook pas laat: perfecte combi ;) Vandaag, vrijdag, hebben we navraag gedaan bij het Accomodation Office of er nog meer huisgenoten komen, aangezien één kamer nog onbezet is. Waarschijnlijk komt er een huisgenoot bij, dus elke keer als de deurbel gaat grappen wij: ‘it’s our new roommate!’.

De eerste avond hebben we feestend doorgebracht, in de nightclub op de campus (jawel, ze hebben een club op de campus!). Nu was ik al ingelicht over hoe dronken Engelsen zich gedragen, maar wat ik daar in de club zag… het was mijn eerste cultuurshock! Om middernacht was iedereen dronken, en het thema van die avond was een soort verkleedpartij. Ook zagen we de uitgaanskleding van de Engelse studentes hier: een kort shirtje, op een kort broekje (een zomerbroekje) met daaronder willekeurige schoenen: laarzen, sneakers, pumps. Hopelijk slaat deze trend niet over naar Nederland, want het ziet er niet uit!

Na een kort nachtje heb ik me gisteren (donderdag) ingeschreven voor de vakken die ik graag wil volgen. Dat zijn er nu nog vijf, de eerste twee weken kun je hier gewoon alle lessen volgen en dan aan het einde van die twee weken definitief kiezen welke vakken je wil. Ik kan nu ook vakken volgen van de Business School, die hier in Engeland goed aangeschreven staat. Gister tijdens de campustour heb ik al wat gebouwen gezien die van de Business School waren, en die zagen er heel mooi uit! Ik wil macro-economics, economics of government en critics of capitalism gaan doen. Dat laatste vak is niet van de Business School maar van de Bachelor Politics, Philosophy & Economics.

Gisteravond was karaoke-night, ondanks dat ik niet van zingen hou was het toch een heel leuke avond. We hebben met andere Duitsers en Tjechen gepraat, en ook Brazilianen. Ondanks dat ik in mijn eentje aan de andere kant van het Kanaal zit, voel ik me dus zeker niet alleen. Nieuwe mensen leren kennen gaat heel snel, de taal is geen probleem en het serieuze studeren is nog niet begonnen: ik vermaak me prima!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 18118

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Studying in Hull

Landen bezocht: