“Reading for a degree” - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu “Reading for a degree” - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu

“Reading for a degree”

Blijf op de hoogte en volg Marion

03 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Reading for a degree – oftewel: studeren. Vanochtend had ik een introductie van de Business School. Samen met zo’n 50 andere exchange students heb ik 2,5 uur geluisterd naar alle do’s and don’t, waarvan slechts enkele dingen nieuw waren. Dat je plagiaat mag plegen, dat je naar de colleges moet gaan en op tijd je opdrachten in moet leveren weet ik natuurlijk allang. Wel handig was om te horen dat ik misschien maar één boek per vak hoef te kopen, en de rest van de ‘reading list’ bij de bibliotheek kan lenen of online kan lezen. Alle opdrachten moeten online ingeleverd worden, daar kan de Universiteit Utrecht nog wat van leren. Het was even wennen om 2,5 uur achter elkaar in de collegebanken te zitten; de laatste keer was in juni…

Het onderwijs is hier anders ingericht dan ik gewend ben. In Utrecht heb ik ook niet zo heel veel contacturen op de uni, maar hier is het wel erg schraal. Voor elk van de vakken heb ik 2 uur college en slechts 1 uur werkgroep. Heel veel zelfstudie en dus veel lezen is normaal in Engeland, daarom ook: reading for a degree. In de boekhandel heb ik al voor twee vakken de boeken ingekeken, en dat zag er wel oke uit. Voor macroeconomics zal ik nog even goed in mijn geheugen moeten graven: op de middelbare school heb ik wel allerlei curves en formules geleerd en hopelijk heb ik ze ergens goed opgeslagen ;)

Vandaag heb ik, samen met een Duits meisje (Francy), me aangemeld voor Lacrosse. Ik heb me laten vertellen dat de sport uit Australie komt en dus niet Engels is, maar het lijkt mij toch een heel leuke sport om hier uit te proberen. Mocht het niet leuk zijn dan is de tweede optie hockey. Beide sporten zijn buiten, dus morgen om 18.30 sta ik bibberend op het veld. Hopelijk helpt het als ik een thermolegging onder mijn sportbroek aandoe haha.

Vanavond heb ik met mijn huisgenootje en wat Amerikanen gegeten in een pub. Hoewel boodschappen duurder zijn hier, is het eten in de pub goedkoper: vanavond hadden we een combinatie van twee hoofdgerechten voor iets van 7 euro. Cultuurverschillen zijn snel te zien: enkele Amerikanen namen twee hoofdgerechten per persoon. Toen ik thuiskwam deed de verwarming het dan eindelijk weer: mijn vocabulaire op het gebied van verwarming (heating) is al flink uitgebreid omdat we ongeveer elke dag problemen hebben met de verwarming. Ons is nu beloofd dat er deze week een onderdeel vervangen wordt, zodat we niet elke dag meer naar de Accomodation office of de security hoeven te gaan om te vragen of iemand het kan repareren.

Gister heb ik het oude deel van Hull gezien. Veel mooie oude gebouwen en leuke straatjes! Er is zelfs een standbeeld van Koning Willem de IIIe: er hoort een verhaal bij maar dat volgt later. Het standbeeld is van goud, dus best opvallend. Verder is 'the Deep' hier een beroemde attractie: het is een soort van 'the ocean' van Burgers Zoo: een groot aquarium. Gister heb ik gegeten met Nicole, mijn huisgenoot Anne, Francy en drie Tsjechische meisjes. We hebben besloten dat we een aantal keer traditionele gerechten van ons thuisland gaan maken (als jullie tips hebben, graag!). Ook hebben we al wat eerste plannen voor stedentrips gemaakt - Londen is bijv. slechts 2,5 u per trein.

Sinds vanmiddag heb ik een Engels nummer. Ik kan nog steeds whatsappen met mijn Nederlandse nummer, dus via whatsapp en facebook ben ik te bereiken. Mijn skype werkt nog niet zo goed, hij loopt vaak vast. Als iemand tips heeft hoe skype sneller kan werken, dan graag!

  • 04 Februari 2014 - 12:26

    Papa:

    Hoi Marion, top geschreven en heel leuk om te lezen.
    En misschien heb je ook sporttalent, hockey is zeker leuk.

    Groet Papa

  • 04 Februari 2014 - 15:08

    Rikx:

    Hoi hoi,

    Leuk om je een beetje te volgen daar in Hull.
    Heel veel succes met je stage/studie .
    Veel plezier met het sporten in Hull, wie weet heb je verborgen talenten.

    Groetjes van de Herdertjes uit Heino.


  • 04 Februari 2014 - 15:35

    Miriam:

    Niks geen thermolegging, gewoon extra rondje rennen :-)

  • 04 Februari 2014 - 16:32

    Heleen:

    Hee Marion,

    Leuk om te lezen hoe het gaat!
    Wat betreft Skype: misschien heb je het al geprobeerd, maar je moet alle programma's afsluiten en misschien ff je virusscanner uitzetten. Skype vergt veel energie van je laptop, dus hoe meer je afsluit, hoe beter het gaat.

    Veel plezier nog!
    Groetjes,
    Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 18121

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Studying in Hull

Landen bezocht: