Koffers inpakken – de tijd vliegt - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu Koffers inpakken – de tijd vliegt - Reisverslag uit Kingston upon Hull, Verenigd Koninkrijk van Marion Herder - WaarBenJij.nu

Koffers inpakken – de tijd vliegt

Blijf op de hoogte en volg Marion

18 April 2014 | Verenigd Koninkrijk, Kingston upon Hull

Nog twee maanden en dan zit ik op de boot of in het vliegtuig terug naar Nederland. Het is een gekke gedachte om alle mensen die ik hier dagelijks zie niet, of zelfs nooit, meer te zien. Dit halfjaar (nou ja, bijna een halfjaar) in het buitenland is een ervaring aan het worden die ik mijn hele leven lang niet meer zal vergeten. Aan de andere kant heb ik ook zin om weer terug te komen naar Nederland om iedereen weer te zien en te spreken, weer elke dag te kunnen fietsen en weer naar de Jumbo vlakbij mijn flat te lopen. Ook zie ik ernaar uit om in september weer in Utrecht te gaan studeren!

De vakantie is een vreemde tijd om in Hull te zijn. De enige plek die een beetje bevolkt is, is de bibliotheek. Na een volle week gereisd te hebben heb ik de afgelopen paar dagen benut voor mijn masteraanmelding en voor het schrijven van een essay over belastingsystemen in verschillende landen. Daarnaast begin ik maandag met het schrijven van een essay over het gedachtegoed van Phillip Blond. Hij wil een trend in de Engelse samenleving in gang zetten waarin de burger meer zelf doet en waar bedrijven meer verantwoordelijkheid nemen, zodat de overheid kan krimpen.

Omdat bijna elke internationale student deze vakantie benut om te reizen, zijn er weinig mensen thuis. Deze week staan er dan ook geen feestjes gepland, maar er gebeuren genoeg andere hilarische dingen. Zo heb ik deze week gegeten met Franziska en Francois. Na de zeer gezonde maaltijdsalade hadden we laat in de avond nog zin in chocolade en pizza. De lekkere trek was zo groot dat we besloten om naar de Tesco te lopen, die tot middernacht open is. Eenmaal thuis konden we onder het genot van een kopje thee culinair genieten van deze spontane actie!

Afgelopen dinsdag heb ik eindelijk weer gefietst, en ik kan je vertellen dat de eerste paar meters op een fiets best gek aanvoelden. Samen met Ola, het Engelse meisje met wie ik in Nederland een vak heb gevolgd vorig jaar toen zij in Utrecht studeerde, ben ik naar het plaatsje Cottingham gefietst. Dit dorpje deed me denken aan de plek waar ik opgegroeid ben, in tegenstelling tot de stad Hull was Cottingham een knus dorpje waar meer groen en mooiere huizen te vinden waren.

Verder heb ik deze week een koffer ingepakt, gelukkig niet om al te vertrekken maar om kleding en boeken mee terug te geven aan mijn vader, oom en zusjes die morgen aankomen in Hull en hier twee dagen verblijven. Ik ben erg benieuwd of hun impressie van Hull overeenkomt met de mijne, en of zij zich een voorstelling kunnen maken van mijn studentenleven hier.

Ik kijk uit naar aankomend weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marion

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 18139

Voorgaande reizen:

28 Januari 2014 - 01 Juli 2014

Studying in Hull

Landen bezocht: